Δημιουργική μετάφραση & κειμενογραφία

Μεγιστοποιήστε τον αντίκτυπο στο κοινό σας χρησιμοποιώντας μια δημιουργική προσέγγιση.

Ξεφεύγοντας από τα όρια της μετάφρασης

Κάθε λαός έχει το δικό του σημειωτικό σύστημα και σύστημα επικοινωνίας. Η δημιουργία ενός κειμένου στη γλώσσα-στόχο που αγκαλιάζει αυτή την ποικιλομορφία είναι μια σύνθετη και απαιτητική διαδικασία, η οποία προϋποθέτει μια βαθιά γνώση της τοπικής κουλτούρας και την ικανότητα να προκαλέσεις τα επιθυμητά συναισθήματα και αντιδράσεις στο κοινό-στόχο.

Είτε λανσάρετε ένα νέο προϊόν είτε θέλετε να προτρέψετε το ακροατήριό σας να συμμορφωθεί με μια νέα πολιτική, ένα ελκυστικό κείμενο που θα κάνει τον κόσμο να το διαβάσει είναι κρίσιμης σημασίας για να τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού σας. Είναι, όμως, το «ελκυστικό» περιεχόμενο το ίδιο για την Ασία και για τη Δυτική Ευρώπη; Οι Ιταλοί θα γελάσουν με τα ίδια λογοπαίγνια που θα γελάσουν οι Γάλλοι; Μπορεί κάτι που είναι προσβλητικό σε μια γλώσσα να είναι αποδεκτό σε μια άλλη; Και όλες αυτές οι σχέσεις είναι σταθερές ή αλλάζουν συνεχώς; Πώς μπορείτε να μεταβείτε από το κείμενο-πηγή στο ιδανικό κείμενο-στόχο, ξεπερνώντας εμπόδια όπως το φύλο, η γεωπολιτική ή η βωμολοχία, διατηρώντας παράλληλα όλες τις ζωηρές αποχρώσεις του κειμένου-πηγή;

Απαιτείται μια δημιουργική προσέγγιση για να αποφευχθεί ένα μονότονο, αδιάφορο τελικό κείμενο.

Τι περιλαμβάνει αυτή η διαδικασία

Η σωστή έρευνα είναι απαραίτητη για να δημιουργηθεί εκ νέου η φωνή του Επικοινωνού (με άλλα λόγια, του πελάτη) με συνέπεια και ακρίβεια. Στην κειμενογραφία, ο τόνος της φωνής πρέπει να προσδιοριστεί εκ των προτέρων, προκειμένου να καθοριστεί εάν θα πρέπει να είναι κυρίαρχος (για παράδειγμα, όταν θέλουμε να προωθήσουμε μια επωνυμία) ή ήπιος (για παράδειγμα, όταν προσπαθούμε να αυξήσουμε την ευαισθητοποίηση).

Το επιδιωκόμενο Μήνυμα πρέπει να μεταδοθεί επιτυχώς με κάθε κόστος. Η ευέλικτη και δυναμική φύση της γλώσσας μάς επιτρέπει να χειριζόμαστε τις γλωσσικές οντότητες, τη σύνταξη και τις γραμματικές δομές του κειμένου πηγής ως δευτερεύουσες, αντικαθιστώντας τες με εντελώς νέες έννοιες και ιδέες.

Το Μέσο είναι εξίσου σημαντικό. Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα διαφορετικών καναλιών επικοινωνίας που ισχύουν για την κειμενογραφία:

  • Άρθρα

  • Editorial

  • Περιεχόμενο ιστότοπου

  • Κείμενο μάρκετινγκ που διανέμεται μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας

  • Κείμενο ψηφιακής διαφήμισης

  • Κείμενο έντυπης διαφήμισης

  • Ιστολόγιο

  • Περιεχόμενο μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Επιπλέον, ο Παραλήπτης (στην περίπτωσή μας, το κοινό) επηρεάζει το ύφος, τον τόνο της φωνής και το περιεχόμενο. Ακολουθούν ορισμένοι βασικοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη όσον αφορά το κοινό:

  • Ηλικία

  • Εμπειρία

  • Υπόβαθρο

  • Μαζική επικοινωνία

  • Στοχευμένη επικοινωνία

Τέλος, το επιδιωκόμενο Αποτέλεσμα (πώς ανταποκρίνεται το κοινό σε μία επικοινωνία) είναι το πιο προφανές αλλά και το πιο δύσκολο στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη. Σε γενικές γραμμές, το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι να προσπαθήσουμε να πείσουμε τους ανθρώπους να κάνουν κάτι, όπως να αγοράσουν ένα προϊόν ή να συμμορφωθούν με μια πολιτική. Δεν είναι απλώς μια προτροπή για ενέργεια. Ο στόχος είναι να κάνουμε τους ανθρώπους πρώτα να νιώσουν και να σκεφτούν και μετά να ανταποκριθούν.

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε

Η δημιουργική ομάδα της ORCO αποτελείται από φυσικούς ομιλητές που κατοικούν στην Ελλάδα και έχουν μεγάλη εμπειρία στη δημιουργική μετάφραση και την κειμενογραφία. Οι μεταφραστές μας διαπρέπουν στην έρευνα, τη δημιουργικότητα και την τεχνική ικανότητα και μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις.

 Η ομάδα μας έχει εμπειρία στους ακόλουθους κλάδους: τραπεζική, ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, ψυχαγωγία, ταινίες, τρόφιμα και ποτά, gaming, ιστορία, ασφάλιση, πληροφορική, δημοσιογραφία, γλώσσα, lifestyle, ιατρική, μυθολογία, ειδήσεις, τηλεοπτικές σειρές, τουρισμός και αθλητισμός.

Ζητήστε προσφορά για το έργο σας, μάθετε περισσότερα για τις υπηρεσίες μας ή ενημερωθείτε για τις μεταφραστικές λύσεις Trados.

Εάν ενδιαφέρεστε να γίνετε μέλος της ομάδας μας, δείτε τις διαθέσιμες επιλογές στην ειδική ενότητα «Ευκαιρίες συνεργασίας».

Back to top
© ORCO S.A. Registered in Greece